Centerpartiet i Nacka söker politisk sekreterare

Centerpartiet i Nacka gjorde sitt bästa kommunval på 42 år och har ökat från tre till sex mandat i kommunfullmäktige. Centerpartiet är nu Nackas tredje största parti och vi fortsätter att styra med alliansen. Centerpartiet kommer att ha två heltidspolitiker, några deltidsarvoderade förtroendevalda samt representation i alla nämnder och styrelser.

Centerpartiet är en del av den styrande alliansen i Nacka och vi är i dagsläget den största kommunen i Sverige med egen alliansmajoritet. Centerpartiet kommer bland annat att ha ordförandeposten i Natur- och trafiknämnden och Kommunstyrelsens Miljöutskott och därmed ansvaret för miljö, natur- och trafikfrågorna i Nacka. Vi kommer också att fokusera på stadsbyggnadsfrågor samt sociala frågor. Vi söker nu en politisk sekreterare som vill vara med och göra Nacka grönare och liberalare samt bygga ett starkt lag där du har en viktig och samordnande roll inför valet 2022. Vi tror att du som söker har ett stort politiskt intresse och engagemang samt sympatiserar med Centerpartiets värderingar. Du har erfarenhet av politiskt arbete och är en god skribent samt van att hantera sociala medier. Du kommer att jobba nära och stödja våra ledande förtroendevalda men förväntas också ta eget ansvar och egna initiativ för att utveckla Centerpartiet i Nackas politik och verksamhet. Urval av arbetsuppgifter:

• Ansvara för Centerpartiet i Nackas sociala medier samt vår hemsida.
  • Producera grafiskt material för både web och tryck.
  • Skriva debattartiklar.
  • Skriva pressmeddelanden och sköta presskontakter.
  • Ta fram underlag till politiska initiativ mm.
  • Göra mindre utredningar åt de förtroendevalda.
  • Sekreterare åt kommunfullmäktige- och förtroendemannagruppen.
  • Samverka med allianspartiernas politiska sekreterare vid gemensamma aktiviteter.
  • Axla en samordnande roll inför och under kommande valrörelser

Tjänsten är på heltid 100%, 40h per vecka. Oregelbunden arbetstid med viss kvälls- och helgtjänstgöring. Arbetsplatsen är belägen i Nacka Stadshus nära goda kommunikationer. Friskvårdstimme 1h/vecka, kostnadsfri träningsanläggning i huset, fruktkorg på jobbet mm.

Tillträde i januari 2019

Vi ser gärna att du bor i Nacka samt har lägst gymnasieexamen. Högskolestudier är meriterande. Det viktigaste är dock att du är rätt person för jobbet samt ser framför dig att axla denna viktiga roll under fyra år framåt. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Ansökan skickas till nacka@centerpartiet.se senast måndag 12/11.

Om du har frågor kring tjänsten, kontakta kommunalråd Hans Peters på hans.peters@nacka.se eller telefon 070-4318347.

Hans Peters
Kommunalråd, ordf. Natur och Trafiknämnden, 1:e vice ordförande i kommunstyrelsen
Johan Krogh
Biträdande kommunalråd, 1:e vice ordf. i Miljö- och stadsbyggnadsnämnden och 1:e ersättare i kommuns...