Centerpartiets politik för Norrtälje kommuns bästa

Norrtälje kommun är en bra kommun att leva i. Här finns trygghet, arbetstillfällen, fina bostadsmiljöer och en fantastisk natur. Vår kommun växer och har framtidstro. Det är också en kommun som är förhållandevis småskalig, men som samtidigt har Stockholm, Uppsala och Arlanda inom bekvämt avstånd. Norrtälje kommun har flera centralorter men också en vidsträckt landsbygd.

I kommunstyrelsen har Centerpartiet under flera decennier spelat en avgörande roll för kommunens utveckling. Genom ett ansvarstagande samarbete med andra partier har en stabil politisk ledning gjorts möjlig. Centerpartiets politik har en avgörande påverkan på kommunens utveckling.

Nu är det val igen! Många punkter i detta politiska program kan kännas igen från tidigare valrörelser. Och det är inte så konstigt – det handlar om en stabil politik som påbörjats under tidigare mandatperioder och som vi vill fortsätta att arbeta för och utveckla vidare. Det handlar i grunden om alla människors lika rätt och värde. Det handlar om Centerpartiets liberala värderingar. Det är en politik som syftar till att ge dig som kommuninvånare valfrihet och möjligheter att själv bestämma hur du vill forma ditt liv. Det är en politik som syftar till att du ska vara trygg med att samhället förmår att ta ansvar för alla de viktiga gemensamma uppgifterna.

På Centerpartiets valsedel till kommunvalet finns många namn. Vi kommer från stad och tätorter, från landsbygd och skärgård. Vi representerar alla delar av kommunen och har vitt skilda yrkeslivserfarenheter. Flera av oss är lantbrukare eller engagerade i de gröna näringarna. Vi är unga, medelålders och äldre. Vi tror att vi tillsammans på ett bra sätt kan förstå och verka för invånarnas bästa. Din röst är viktig för att vi fortsatt ska få det förtroendet!

Bli medlem i Centerpartiet