Österåker
  • / Nyheter
  • / FÖRTIDSRÖSTNINGEN HAR BÖRJAT

FÖRTIDSRÖSTNINGEN HAR BÖRJAT

Nu har förtidsröstningen dragit igång. Ovan kan du hitta våra kommunfullmäktigekandidater.

Gör din röst hörd och använd dina demokratiska rättigheter. Har du frågor till oss så är ni välkomna att höra av er.

Vill du veta mer om våra kandidater? Här finner ni Centerpartiet Österåkers kandidatpresentation.
Om ni vill veta vilka frågor som är prioriterade i de olika valen så kan du läsa mer här:
Kommunvalet
Landstingsvalet
Riksdagsvalet

Vi har också toppkandidater från Österåker på vår landstingslista som kommer att kämpa hårt för att sätta Österåker på kartan. För en trygg och tillgänglig vård och för en utbyggd kollektivtrafik, både på land och vatten. Vår gruppledare Michaela Haga toppar landstingslistan i nordost, samt Bo Lundin på plats 13 och Anne-Li Hilbert på plats 18.

Vår fantastiska partiledare Annie Lööf finns högst upp på riksdagslistan. Följt av Kerstin Lundgren som är Centerpartiets utrikespolitiske talesperson och Per Lodenius som bor i grannkommunen Norrtälje och som är talesperson inom kultur- och särskolefrågor. Alireza Akhondi som ni finner på plats fyra har erfarenhet både som integrationschef och arbetsmarknadsexpert, brinner även för företagarfrågor. Christine Segard från Österåker finns på plats 59. Centerpartiet har detta val även en rikslista, den används bland annat för att rösta från utlandet men går även bra att använda här.

Såhär ser listorna ut till landstings- och riksdagsvalet:

Landstingsvalsedel
Riksdagslista