Kerstin Lundgren är vårt toppnamn på riksdagslistan i Stockholms län

Bild

På riksdagslistan i Stockholms län hittar du Kerstin Lundgren, Södertälje, på plats 2.

Vem jag är?
Mamma, tjänstledig från Sveriges kommuner och landsting, statsvetare, erfarenhet från företagande, från kommun, landsting och regeringskansli. Har med mina 62 år rätt lång livserfarenhet. Född på landsbygden i norr, via Uppsala, Umeå, Stockholm till Södertälje. Polisdotter som gillar skidåkning. Både utför och på längden.

Lång politisk erfarenhet, sedan 2006 utrikespolitisk talesperson för Centerpartiet. Utrikes, bistånd och säkerhetspolitik är mina ansvarsområden. Men vill utifrån min värdegrund vara din röst i riksdagen. Har du förslag, kommer jag lyssna!

Öppenhet
Oavsett varifrån du kommer, vem du än är vill jag ge dig goda förutsättningar, för utbildning och kunskap. Det ger dig frihet, förutsättningar för företagande och jobb. Med kunskap och kreativitet möter vi klimatförändringar.

Solidaritet
Solidarietet börjar hos dig och mig, när vi tillsammans lokalt tar ansvar för trygghet och lokalsamhällets utveckling. Det sträcker sig till ansvar för hållbar och inkluderande utveckling globalt. Handlar om att forma goda regler och institutioner i landet, i EU och globalt. Handlar om allt från grannsamverkan, föreningsliv, skolan, vård och omsorg, polis och rättväsendem företagande, klimatinsatser till världshandel.

Framåt!
Framåt tar vi oss om vi står upp för mänskliga rättigheter, inser att ingen kan göra allt men att alla kan göra något för integration, för trygghet, för klimatet, för vår frihet. Om vi möter rädslor med framtidshopp här hemma och globalt!

Kryssa mig i riksdagsvalet 9 september!

Kontakta mig via e-post

Bli medlem i Centerpartiet