Landstinget backar om snabbpendeltåg

Stockholms läns landsting meddelar i ett pressutspel att man vill sluta med sk skipstop/snabbpendeltåg. Båda lokaltidningarna Vi i Solna och Mitti Solna skriver om nyheten. Enligt bägge tidningar finns det förhoppningar om att genomföra förändringen redan i vår.

Centerpartiets kommunalråd i Solna, Magnus Persson, kommenterar dagens besked från landstinget på följande sätt:

"Bra att landstinget backar, när man nu inser att genomförandet av skipstop drabbat boende bland annat vid Ulriksdals station. Planerna borde lagts på is redan När det inte var möjligt att utöka trafiken som tänkt. JAG hoppas att Trafikverket klarar att lägga det krångliga tidtabellspussel som måste göras om för att kunna ändra trafikeringen mitt under gällande tidtabell."

Centerpartiet i Solna har redan tidigare tydligt kritiserat sättet som snabbpendeltågen infördes på, bland annat med flygbladsutdelning inför tidtabellsförändringen och insändare i pressen.

Insändare i Mitti Väsby 2017-12-26: "Vi fintades bort i skipstop-frågan" av Ann-Christin L Frickner och Magnus Persson

Insändare i Mitti Väsby 2017-12-26 av Ann-Christin L Frickner och Magnus Persson