Bengt Ericsson

Personbild

Ledamot

Född och uppvuxen i lantbrukarhem. Gift med Christina från Haparanda, tre barn och åtta barnbarn. 34 år i bank – varav 28 år i Stockholms Sparbank. Därefter 30 år i kommunpolitiken i Norrtälje, varav tolv år som kommunalråd. Nu inne på min tredje period på raken som ordförande i kultur- och fritidsnämnden. Nämndeman i Svea Hovrätt. Ledamot i kretsstyrelsen. Stort engagemang i Centerpartiets Seniornätverk 65+. Medlem i många föreningar – ordförande i två.

Distriktsstyrelsens uppdrag är viktigt och regleras i stadgar och arbetsordning. En av punkterna är att utforma politiken och stimulera den politiska debatten i distriktet och regionen.

Gunnar Hedlund, C-ledare under många år, har sagt: ”för oss är en social och progressiv borgerlig politik, det vill säga en politik som bygger på människors vilja till verksamhet och solidaritet den självklara vägen”.

Kontakta Bengt Ericsson

Kontakta Bengt

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....

Bli medlem i Centerpartiet