Centerpartiet delade ut Guldklöver och julgåva till LP-kontakten

Guldklövern är en utmärkelse från Centerpartiet som tilldelas personer, organisationer eller företag som gör extraordinära insatser. På torsdagen delades den ut till LP-kontakten tillsammans med en julgåva bestående av 5 000 kronor i matcheckar.

LP-kontakten vänder sig till människor med beroendeproblem och som vill ha stöd och motivation att förändra sin livssituation. Under lång tid har organisationen utmärkt sig för sitt engagemang mot hemlöshet. Genom stort engagemang och oförtröttlig nit har organisationen lyckats hjälpa ett stort antal människor att få tak över huvudet och därmed möjlighet till en ny start i livet.

Därför vill vi tilldela LP-kontakten en Guldklöver.

I kombination med utmärkelsen skänker Centerpartiet dessutom en julgåva till LP-kontakten i form av 5 000 kronor i matcheckar hos ICA som organisationen kan använda för att hjälpa människor med mat.

För oss är LP-kontakten en stor förebild för samhället, kommenterade Anders Carne, ordförande för Centerpartiet i Upplands Väsby. I den offentliga apparaten kan människor alltid falla igenom skyddsnäten. Det är när människor tillsammans sluter upp och gör saker för varandra som ett samhälle kan byggas starkt. Det civila samhället och människors engagemang för varandra är grundläggande förutsättningar för ett gott samhälle