Centerpartiet delar ut guldklöver till mivida

Guldklöver Mivida

Guldklövern är en utmärkelse från Centerpartiet som tilldelas personer, organisationer eller företag som gör extraordinära insatser. Idag delades den ut till Mivida tillsammans med en ekonomisk gåva av 5 000 kronor.

Centerpartiet tilldelar Mivida priset för deras gedigna arbete och insatser att alltid ha en öppen dörr för de som utsätts för våld i nära relation och deras anhöriga. Mivida bistår med livsviktiga insatser för våldsutsatta oavsett vem det drabbar. Våld i nära relation är ett oacceptabelt samhällsproblem som sker i alla samhällsklasser.

Därför tilldelar vi Mivida Centerpartiets Guldklöverpris.

Under en solig förmiddag överlämnades priset till verksamhetsansvarig Sofia Trison av kretsordförande Melinda Khan och gruppledare Ann-Christin L Frickner.

Vi är hedrade över att få Centerpartiets Guldklöver tilldelade oss. Vi vill även lyfta att Mivida driver frågan om #kontaktförbuddirekt, precis som när man ansöker om skyddade personuppgifter så får man det preliminärt under utredningstiden. Samma sak vill vi med kontaktförbud, säger Sofia Trison.

För oss är Mivida en livsviktig samhällsaktör som skyddar och hjälper dem som behöver det som allra mest. I samarbete med andra samhällsviktiga instanser som polis, socialtjänst och brottsofferjour bidrar dem till att hjälpa individer bort från att utsättas för relationsvåld. Mivida arbetar också aktivt för att värna barnens rätt att inte behöva umgås med förövare och att domstolar tar sitt ansvar.

Utsätt du eller någon du känner för våld eller hot om våld?

Du kan alltid kontakta Mivida via telefon på 076-127 96 97 eller gå in på deras hemsida för att chatta med eller mejla dem. Du hittar deras hemsida här.