Val 2022

NOMINERA DIN KANDIDAT TILL KOMMUNFULLMÄKTIGE!

Förnomineringen är öppen från och med nu och fram till den 29 augusti!
Alla är välkomna att nominera den eller de som man vill se på kommunlistan. Det är inte ett krav att vederbörande är medlem i detta skede. Det viktiga är att personen bor i kommunen och har fyllt 18 år senast på valdagen, delar Centerpartiets värderingar och skulle vara en bra representant för vårt parti och för Väsbyborna. Det är också viktigt att du anger e-postadress eller telefonnummer så att vi kan kontakta alla nominerade och fråga om de ställer upp.

Nominering sker digitalt via ett formulär, [KLICKA HÄR], eller med e-post till vasbycentern@gmail.com.

Senast den 29 augusti måste din förnominering ha kommit in.

Processen framåt ser ut enligt följande:
30 augusti
Nomineringskommittén inleder arbetet med att tillfråga alla nominerade om de vill ställa upp i medlemsomröstningen.

27 september

En lista med samtliga kandidater presenteras för alla medlemmar för medlemsomröstning. (Mer information om hur detta ska gå till kommer i senare skede.

2 oktober
Ett medlemsmöte arrangeras då tillfälle ges att ställa frågor till de olika kandidaterna.

November - datum kommer vid senare tillfälle
Sista dag för att delta i medlemsomröstningen. Denna dag stängs omröstningen.

30 november
Sista dagen för nomineringsstämma. Centerpartiets valsedel fastställs.

Om du har några frågor eller funderingar kring nomineringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta någon av oss. Du når oss enligt följande:

Lillemor Svensson
lillemorsvensson.007@gmail.com

Ludwig Brogård
ludwig.brogard@gmail.com

Johan Magnusson
johan.magnusson@centerpartiet.se

Med hopp om en engagerande och rolig nomineringsprocess!

Nomineringskommittén
Lillemor, Ludwig och Johan