Besök Centerpartiet på Stockholm pride

Centerpartiet på Stockholm Pride - detta händer:

✨💥✨Spegel, spegel på väggen där. Säg vem som glittrigast på Pride är! ✨💥✨
Under hela Stockholm Pride kan du komma till Centerpartiets tält för att låta regnbågen på riktigt nysa över dig i alla färger!!! Passar perfekt till invigningskvällen av parken eller till schlagerkvällen med Fab Freddy eller varför inte bara vara glittrig rent allmänt, just eftersom att de är så kul? Ingen anledning behövs, kom och besök vårat tält för att få glittra som en riktig stjärna!

❤️ 🧡 💛 Vill du gifta dig i vårt tält? 💚 💙 💜
Torsdagen 1/8 och fredagen 2/8 kl. 14-17 finns vår vigselförrättare Rebecka Pershagen på plats i vårt tält i Pride Park (Östermalms IP).

Tag med
1. Hindersprövning och vigselintyg
2. Legitimation
3. Din älskade

Därutöver är det fritt att ta med egna vittnen (två stycken, annars har vi), familj och vänner och era soligaste humör. Efter ceremonin får ni ett vigselbevis av oss.

✨🔋Ladda din mobil och skaka tass med en politiker🔋✨
Varje dag under Pride kommer det att finnas politiker från riksdagen, region Stockholm och Stockholm stad på plats i tältet för att mingla med dig. Passa på att ställa alla dina frågor till t.ex första vice partiledare tillika gruppledare i riksdagen Anders W Jonsson eller Stockholms kulturborgarråd Jonas Naddebo!

Vi har också vatten för torra strupar och mobilladdare, så att både du och din mobil kan ladda batterierna medan du passar på att framföra dina åsikter till politikerna.

❤️ 🧡 💛 Kärlek för Sverige framåt! 💚 💙 💜
Lösningen på världsproblemen är inte mindre kärlek.

Trots att klimatet är varmare än på länge blåser kalla vindar med främlingsfientlighet, otrygghet och oro genom landet – också här i Stockholm. Många HBTQ-personer utsätts för diskriminering, våld och hatbrott. Dessutom löper HBTQ-personer större risk att drabbas av psykisk ohälsa.

Det är oacceptabelt.

När hårda vindar viner är det lätt att svepas med. Men när högerpopulistiska krafter får fäste sätts värden som medmänsklighet, jämställdhet och demokrati på spel. Därför får vi inte förlora fotfästet.

När andra partier vänder kappan efter vinden står vi kvar, trygga i våra värderingar om alla människors lika värde.

Centerpartiet är en liberal kraft
mot högerpopulism.