Centerpartiet i Stockholm söker ny distriktsombudsman

Är du samhällsintresserad och gillar omväxlande arbetsuppgifter? Är du serviceinriktad, hjälpsam och tycker om att hugga i? Attraheras du av att arbeta i en ideell organisationdär medlemmarna står i fokus?

Då kanske du är vår nya distriktsombudsman.

Centerpartiet i Stockholm söker distriktsombudsman. Som distriktsombudsman ingår du i ett litet team på distriktets partikansli men du har dessutom kollegor såväl i den politiska hetluften i Stockholms stadshus, region Stockholm, riksdagen och över hela centersverige.

Distriktsombudsmannen har en omväxlande tjänst som innefattar såväl administration som praktiskt arbete och strategiska avstämningar. I rollen som distriktsombudsman har du kontakt med både medlemmar och medborgare. Du är en spindel i nätet för nästan alla aktiviteter som ett Centerpartidistrikt ägnar sig åt. Därför är det viktigt att du är lyhörd och serviceinriktad.

Exempel på arbetsuppgifter

• Administrativt arbete: att förbereda handlingar inför styrelsemöten, att ansvara för protokoll efter möten, att kontakta myndigheter och bank, att göra inköp och beställningar, att ansvara för ekonomiprocessen inklusive hantering av fakturor och kvitton (dock ej bokföring). Svara på frågor och hjälpa medlemmar, medborgare, politiker och kollegor. Delta i planeringsarbete och att komma med förslag för marknadsföring, organisering, medlemsvård och liknande och att delta i utvärdering av genomförda aktiviteter med syfte att förbättra.
  • Praktiskt arbete: att planera in och arrangera aktiviteter så som seminarier, medlemsträffar och utbildningar inklusive att boka lokaler, talare och ordna förtäring, transportera grejer. Att köpa material, säkra tillstånd och bemanning m.m. till kampanjer, att delta kampanjer, entusiasmera deltagande medlemmar och vara behjälplig med det praktiska.

Kvalifikationer:

• Goda kunskaper i Officepaketet
  • God datorvana
  • B-körkort

Meriterande:

• Kunna hantera sitevision (websida), Apsis Pro (nyhetsbrev), enklare foto- och bildredigering
  • Erfarenhet av att vara anställd eller aktiv inom den ideella sektorn

Personliga egenskaper:

• Serviceinriktad, lyhörd och lösningsorienterad.
  • Förmåga att motivera och inspirera
  • Kommunikativ, med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
  • Strukturerar och noggrann, en god administratöroch organisatör.
  • Flexibel och uthållig.
  • Samarbetsvillig, bra på att kommunicera med andra och att självständigt leda processer.

Arbete på kvällstid och helger förekommer regelbundet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning.

Tjänsten: Tjänsten är på heltid och provanställning tillämpas. Tillträdesdatum är flexibelt men helst omgående.

Ansökan: Skriftlig ansökan med CV skickas till unn.harsem@centerpartiet.se. Märk
meddelandet ”Distriktsombudsman Stockholm”.

Ansökningar behandlas löpande.

Information: För ytterligare frågor om tjänsten hänvisas till chefsombudsmannen