Supporter
  • / Medlemskap

Medlemskap

Vad innebär ett medlemskap i Centerpartiet? Vad kostar det? Vad händer om jag bestämmer mig för att bli medlem? Det finns många olika anledningar till varför man blir medlem. Vilken anledningen än är så är alla medlemmar otroligt viktiga för oss!

Det kostar 150 kr per år att bli medlem i Centerpartiet. Alla medlemmar som uppgett en mejladress får information från Centerpartiet, lokalt och nationellt. Dessutom får alla medlemmar en medlemstidning fyra gånger per år. Om du inte vill få medlemstidningen så meddelar du bara det till medlemsservice@centerpartiet.se.

När du ansökt om att bli medlem så kommer någon centerpartist i din kommun att höra av sig till dig för att höra vad du vill få ut av ditt medlemskap.

Kanske vill du...

...bli stödmedlem
Om du bara vill visa ditt stöd genom att betala medlemsavgiften på 150 kr per år (som oavkortat går till Centerpartiet i den kommun du är medlem i) och om du inte är intresserad av att delta på några möten eller andra aktiviteter så passar det bra att bli stödmedlem.

...vara aktiv när det passar dig
Är du intresserad av en särskild fråga? Är du kunnig inom ett visst område eller är extra duktig på någonting som du tror skulle komma till nytta i Centerpartiet? Du kanske inte vill eller hinner delta på alla aktiviteter men vill gärna vara med där du behövs. Då kan du bli medlem och vara med när det passar dig.

...bli politiker!
Ser du medlemskapet som en möjlighet att påverka vardagen för dig själv och ditt område? Vill du kandidera till val i kommun, landsting och riksdag? För att bli förtroendevald måste du vara medlem och om du har en dröm om att bli poltitker så är det rätt väg att ansöka om medlemskap idag.

Bli medlem i Centerpartiet