Grums
  • / Resa till Karlsborgs fästning och Forsviks bruk

Resa till Karlsborgs fästning och Forsviks bruk

Bussresa till Karlsborg

Följ med Centern i Grums på en dagsutflykt till vårt grannlän i söder lördagen den 12 maj. Den går mot Karlsborgs fästning och Forsviks bruk.

Med på resan har vi ett våra toppnamn på riksdagslistan, Mona Smedman. Hon berättar hur vi med Centerns politik ska satsa framåt och göra skillnad.

Lars-Åke Engdahl som har ett förflutet inom det militära berättar om Karlsborgs fästning där han arbetat under delar av sin yrkestid.

Vi startar från Resecentrum (Grums station) kl 07.00

Då det inte blir mat förrän kl 12:30 planerar vi en kort paus under resan. Till denna tar var och en med egen fikakorg efter smak.

När vi kommer fram får vi en guidad tur med bussen inne på området. Efter det har vi lite tid att gå runt och titta på området. Vi rekommenderar ett besök på museet och i garnisonskyrkan. Observera att inträdet till museet inte ingår i priset. För mer info gå in på deras hemsida: https://www.vastsverige.com/karlsborg/Karlsborgsfastning/

När vi ätit och sett det vi vill se styr vi kosan mot Forsvik. Där finns det mycket att se: Flera museer, en hjulångare och en hel del caféer. För mer info gå in på deras hemsida: http://www.forsviksbruk.se/

Vid 17:30-tiden åter i bussen för hemresa och vi beräknas vara hemma vid 20-tiden

Anmälan senast 3 maj till

Christer 070-542 35 45

Maria 076-800 41 26

Eller ännu hellre:

epost maria.svedinger.andersson@centerpartiet.se

Priset för resan inklusive inträden bussguidning och mat på är 350:- för medlemmar i Grums Centerkrets och 450:- för övriga. Betalning görs till bankgiro senast samma dag som avresan Bg nr 811-002 märk betalningen med ditt namn och Karlsborg

Välkommen till en trevlig heldag med Dina Centervänner!