Hej Filipstad!

Den 22-29 oktober besöker vi Filipstad. Varmt välkommen förbi oss för en kopp kaffe och samtal om politik!

Under veckan har vi flera spännande besök där du kan passa på att ställa dina frågor. Vi finns i Filipstads centrum, vid Lilltorget, i gamla Swedbanks lokal.

Öppettider: Mån - fre, kl 11-18, lördag 10-13.

Det här händer i lokalen

Fredag 22 oktober

Kl. 11-13 Minskat rovdjurstryck och jämnare fördelning i landet, Daniel Bäckström
Landsbygden är hela landets ryggrad och behöver utvecklas. För en tryggare landsbygd där man kan bo och arbeta behöver rovdjursstammen i rovdjurstäta områden minskas. Välkommen att diskutera tillsammans med Daniel Bäckström, riksdagsledamot med ansvar för landsbygds- och försvarspolitik.

Lördag 23 oktober

Kl. 10-13 Lika förutsättningar för alla, Elin Carlsson
Som feminister ser vi att det finns systematiska skillnader i villkor för kvinnor och män i samhället. Skillnader som vi inte kan acceptera och därför motarbetar med utgångspunkten att alla individer är lika mycket värda, med samma fri- och rättigheter. Välkommen in att diskutera jämställdhetspolitik tillsammans med Centerkvinnorna. Centerkvinnorna i Värmlands ordförande Elin Carlsson finns på plats.

Måndag 25 oktober

Kl 11-14 Fler och starkare företag, Anna-Lena Carlsson
Vi behöver en företagspolitik som fokuserar på möjligheter och möjliggör för fler att starta företag enkelt och där små och medelstora företag enklare ska kunna anställa. Det behövs för ett livskraftigt Filipstad och Värmland. Välkommen in att diskutera företagspolitik tillsammans med Anna-Lena Carlsson, distriktsordförande Centerpartiet i Värmland och ledamot i regionala utvecklingsnämnden Region Värmland.

Tisdag 26 oktober

Kl. 15-18 Vi startade inte krisen!, William Barzgar
Men vår generation fick ärva en värld som befinner sig i kris. Global uppvärmning, döende hav och en drastiskt minskning av biologisk mångfald har lett till ett lidande som bara ökar. Välkommen in att diskutera klimatkris, miljöpolitik och ungdomspolitik tillsammans med William Barzgar, ordförande CUF Värmland, Centerpartiets Ungdomsförbund

Onsdag 27 oktober

Kl 11-18 Fokus Filipstad
Frukost i skolan för alla elever och mer stöttning till småföretagare? Vad tycker du behöver förändras, förbättras och förnyas i Filipstad för att skapa en bättre vardag för alla som bor och arbetar här? Välkommen in för att träffa och diskutera tillsammans med dina lokala centerpartister.

Torsdag 28 oktober

Kl 10-14 En närmare sjukvård, Ola Persson
Alla som bor i Värmland ska ha tillgång till en nära sjukvård när den behövs. Vi behöver ha olika alternativ för att komma i kontakt med vården med öppna vårdcentraler, tillgängliga telefontider och ta tillvara internets möjligheter för snabbare läkarbesök. Välkommen in att diskutera hälso- och sjukvårdspolitik tillsammans med Ola Persson, regionråd Region Värmland.

Kl. 18-19.30 Nyfiken på politik
Är du nyfiken på vad det innebär att engagera sig politiskt? Kanske har du en specifik fråga du engagerar dig lite extra i eller drömmer om att bli riksdagsledamot. Välkommen på en introduktionsutbildning om politik där du får veta mer om att engagera sig politiskt i kommun, region och riksdag. Ingen anmälan behövs.

Fredag 29 oktober

Kl. 11-14 Bredband och mobiltäckning, Erik Evestam
Snabbt bredband och god mobiltäckning är en förutsättning för att bo, jobba och driva företag i hela Värmland. Vilka är möjligheterna och var finns utmaningarna? Välkommen att diskutera dessa frågor med Erik Evestam, ledamot av regionala utvecklingsnämnden i Region Värmland.