Kommunlistan antagen för Centerpartiet i Robertsfors

Centerpartiet i Robertsfors kommun höll årsmöte och nomineringsstämma vid Tingshuset i Ånäset, söndagen den 27 februari. Där fastställdes listan till höstens val och toppnamnet på listan är likt föregående val, oppositionsrådet Lars Tängdén.

I Robertsfors kommun håller Centerpartiet 10 fullmäktigemandat av 31 möjliga, därmed har man 30,55% av väljarnas röster från valet 2018. Vid valet 2018 gick det bra för Centerpartiet och inför årets val siktar man på ännu en framgång. Årsmötet beslutade om en fullmäktigelista med 26 namn, många sedan tidigare engagerade i kommunpolitiken men också några nya namn på listan.

"Jag vill börja med att tacka så mycket för förtroendet att fortsätta leda Centerpartiet i Robertsfors kommun. Jag vill också säga att jag tycker att detta blir ett jättebra team inför nästa mandatperiod. Vi har fått till en god fördelning av geografi och ålder bland annat, men framför allt är det ju roligt att vi har så många engagerade medlemmar.", säger Lars Tängdén, gruppledare för Centerpartiet och oppositionsråd i Robertsfors kommun.

De första 10 kandidaterna på listan, som alltså har rimliga chanser att ta plats i fullmäktige efter valet är följande:

Lars Tängdén

Oppositionsråd