Centerpartiet Umeå söker en valombudsman

Centerpartiet Umeå stärker upp inför valet och söker nu en valombudsman på 100%. Som valombudsman kommer du vara en viktig pusselbit i vårt vallag, där både anställda, kandidater och engagerade medlemmar ingår.

Vi söker dig som är redo att hoppa in och hjälpa till där du ser att det behövs. Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst vara att publicera och agera digitalt på våra plattformar (facebook, instagram och hemsida). Till viss del kan även produktion av annonser och foldrar eller andra trycksaker förekomma.

Därutöver kommer du att genomföra kampanjer, peppa och engagera våra kandidater och medlemmar, samt hantera kampanj- och valmaterial.

Kvalifikationer

• Du är utåtriktad, synlig och lösningsorienterad. Vi tror också att du trivs lika bra ute på fältet som på kontoret och är inte rädd att möta väljare.
  • Meriterande om du har erfarenhet av påverkansarbete samt erfarenhet av att genomföra samt planera aktiviteter och kampanjer.
  • Vi ser gärna att du har B-körkort.
  • Du delar självklart Centerpartiets värderingar.

Tillträde och omfattning

Tidsbegränsad anställning på heltid maj-september. Tillträde enligt överenskommelse. Eftersom tjänsten ses som ett politiskt förtroendeuppdrag ger kommunallagen rätt till omedelbar tjänstledighet från eventuellt nuvarande arbete.

Individuell lönesättning tillämpas.

Arbetsplats är Centerpartiets expedition i centrala Umeå.

Ansökan

Varmt välkommen att lämna din ansökan till vår gruppledare Mattias Larsson: mattias.larsson@centerpartiet.se. Urval sker löpande.

Om oss

Centerpartiet är Umeås gröna liberaler. Vi är en ständigt växande rörelse med medlemmar i såväl den yttersta landsbygden som i de centralaste delarna av stadskärnan. Som medarbetare hos oss är du del av ett lag och får värdefulla erfarenheter från projektledning och politiskt hantverk.