Valplattform 2018

Hösten 2018 var det kommunval, i Umeå fick vi ett förstärkt förtroende med fler platser i kommunfullmäktige, de kommunala nämnderna och i de kommunala bolagens styrelser. Därför ska vi nu göra allt vi kan för att göra verklighet av de punkter vi gick till val på.

sol-has-bg sol-light-text sol-gray-tone

För Umeå framåt!

För att du som väljare ska kunna se att vi gör vårt jobb och håller det vi gått till val på kommer vi att låta vår lokala valplattform finnas lättillgänglig här på hemsidan. De punkter som går att läsa under varje rubrik är det vi vill förverkliga i Umeå kommun.

När vi lagt en motion, interpellation eller enkel fråga på någon punkt kommer vi att uppdatera vid just den punkten, så att du som väljare, medborgare eller annan intresserad kan läsa det vi skickat in. Vill du se en sammanställning istället, så hittar du det här: Sammanställning kommunpolitik flera år (öppnas i ny flik).

På länkarna har nedan kommer du till de olika kapitlen i vår lokala valplattform.

Den lokala valplattformen finns även att ladda ner på följande länk: Valplattform Umeå , 1 MB. (pdf, öppnas i ny flik).

Den regionala valplattformen (för landstingsvalet/regionvalet) finns att ladda ner på följande länk: Valplattform Västerbotten , 827.1 kB. (pdf, öppnas i ny flik).

Vill du se vår valsedel så finns den här (länk till val.se, öppnas i ny flik).

Bli medlem i Centerpartiet