Vännäs

Rent vatten åt alla

...var namnet på vår tipstävling i montern under Vännäsdagarna. Sju stycken hade alla rätt. Bland dessa lottade vi fram tre vinnare.

Vatten är nödvändigt för liv. Vännäs har dricksvatten av hög kvalitet. Det behöver inte kloreras för att du ska kunna dricka det. Vad vet du om Vännäs vatten? Svara på frågorna nedan:

Vilken är den kemiska beteckningen för vatten?

1. H2O

2. Hur många kubikmeter vatten levererade pumpstationen i Önskanäs till nätverket i Vännäs och Vännäsby 2016 där det användes?

X. 372 754

3. Hur många sjöar finns det inom Vännäs kommun som har en yta större än en hektar?

X. > 50 st

Vi tackar våra sponsorer och gläder oss åt att Desirée får chansen att fälja vad som händer i Vännäs fast hon flyttat iväg.

Presentkort på årsprenumeration av tidningen Västerbottningen vanns av Desirée Berglund

Presentkort på 300:- hos Vännäs hotell gick till Charlie Lindqvist

Presentkort på 200:- hos Poppins vann Katharina Fredriksson

Morotsstapling

Den som van morotsstaplingen var Meja Lundin, 13 år. Hon lyckades skapa ett torn där toppmoroten stod rakt upp tillräckligt länge för att mätas och nådde då höjden 53 cm. Hon får en korg med närodlade varor, Elias, William och Wilma får varsin tygkasse från Slöjdarnas hus med penna, påsklämma och klistermärken.

Centerpartiet har ordnat morotsstapling på fler platser i landet och jag kan konstatera att 53 cm är det få som slagit under sommaren.

Grattis!