Västernorrland

Ledigt jobb

Centerpartiet och Centerkvinnorna i Västernorrland söker ombudsman

Vår ombudsman ska vikariera i riksdagen september till mars. Vi söker därför en vikarie för henne under denna tid.

Vi söker dig som är samhällsintresserad och har en bred kunskap om det politiska livet och är insatt i Centerpartiets politik och organisation. Du har lätt att samarbeta med andra människor, är utåtriktad och tar egna initiativ. Vi utgår ifrån att du är en idérik person som är intresserad av att föra ut vår politik i tal, skrift och sociala media, utveckla och stödja kretsar och avdelningar samt stödja uppbyggnaden av Centerpartiets Ungdomsförbund i distriktet.

Du ska hantera löpande ärenden, administration, verkställa beslut från styrelsen och planera och förbereda kommande valrörelser. Du ska kunna arbeta självständigt samt samarbeta med övrig anställd personal och förtroendevalda för centerrörelsen i länet. I dina arbetsuppgifter ingår också att hjälpa till att arrangera kurser och olika möten.

Tjänsten är ett vikariat från den 1 september 2020, eller efter överenskommelse, och under ordinarie befattningshavares frånvaro, dock längst till och med mars 2021. Provanställning tillämpas.

Tjänsten är på 100% men viss möjlighet till flexibilitet kan ske enligt överenskommelse.

Arbetsområdet är hela Västernorrlands län med ordinarie stationering vid distriktsexpeditionen i Härnösand. Tillgång till egen bil och B-körkort är ett krav.

Lön enligt avtal, individuell lönesättning tillämpas.

Ansökan med personligt brev och CV ska senast den 8 juni 2020 skickas till vasternorrland@centerpartiet.se

För frågor kring tjänsten, kontakta:

Anne-Li Sjölund, distriktsombudsman, på telefon 070-444 82 66 eller e-post anne-li.sjolund@centerpartiet.se