C satsar på småföretagarna i sundsvall:
- En prioriterad fråga för oss

Centerpartiet Sundsvall, tillsammans med S, V vill öka stödet till småföretagarna i kommunen, därför ger vi nu Näringslivsbolaget ett tillskott på en halv miljon kronor för 2018 och 2019.

Under vecka 40 presenterade den politiska majoriteten två nya satsningar; en på äldreomsorgen och en satsning på unga med koncentrations- och inlärningssvårigheter samt en extra satsning för att stärka arbetet mot våld i nära relationer.

Under måndagen presenterades ytterligare en satsning – den här gången på småföretagarna.

– Vi är glada över att genom Näringslivsbolaget kunna ge en extra skjuts till småföretagande i alla Sundsvalls kommundelar. Det här en prioriterad fråga för oss, och i kombination med tidigare satsningar på kommunal service, bredband och en god infrastruktur vill vi nu ytterligare uppmuntra företagare i hela kommunen,  säger Hans Forsberg (C), ordförande i infrastruktur och serviceutskottet, i ett pressmeddelande.

Tillskottet till Näringslivsbolaget ska gå till att förenkla och förbättra kommunens service. Deras uppgift är att tillsammans med sina samarbetspartners lotsa företagen rätt. Det kan gälla allt från lokal- eller tomtbehov till kontakter med lokala finansiärer.

Innehåll