Fortsatt samarbete i alliansen

Valet är över och väljarna har sagt sitt och centerpartiet har fått det högsta stödet på 30 år. I Kungsör går vi framåt i alla tre valen och i kommunvalet når vi i nästan 14 procent. Vi är oerhört glada för det föroende vi har fått. Nu ska vi jobba för de frågor vi gått till val på.

De senaste veckorna har vi haft många samtal om hur Kungsör ska styras och möjliga majoriteter. Det finns däremot inte någar förutsättningar för en majoritet. Med 35 procent av rösterna och 10 mandat får vi i alliansen inte ihop någon majoritet. Den röd, röda röran är något större även om den inte heller samlar en majoritet. Med våra färre mandat väljer vi därför att gå i opposition och släpper fram en minoritet med S L och V, som får försöka styra.

Kungsör behöver förnyelse och alliansen kommer tillsammans att göra skillnad för Kungsörs fortsatta utveckling och vi kommer att och jobba för de frågor vi gått till val på. För en ansvarfull ekonomisk politik, fler jobb och företag, bättre skolresultat och en långsiktig hållbar utveckling av Kungsör.

Centerpartiet, som är en grönt liberalt parti, kommer att jobba för att Kungsör ska ta ett långsiktigt ansvar för klimat- och miljöfrågor, för fler jobb och företag och att invånares åsiker tas tillvara. Vi vill att Kungsör blir en attraktiv grön kommun där människors engagemang och kreativitet tas tillvara. Och vi kan lova, - vi kommer att vara en aktiv opposition som förflyttar Kungsör framåt.

Madelene Fager, gruppledare och oppositionsråd

Innehåll