Ledig tjänst: Valsamordnare med inriktning kommunikation

Vill du hjälpa oss att göra valet 2022 till vår nästa framgång? Centerpartiet Västmanland söker en valsamordnare med inriktning kommunikation för arbete under valrörelsen 2022. Välkommen med din ansökan!

Centerpartiet finns lokalt, regional och nationellt där vi arbetar för en grönare vardag med bättre möjligheter för alla och just nu rustar vi för valarbete.

Till vår distriktsexpedition i Västmanland söker vi nu dig som vill hjälpa oss göra den bästa valrörelsen någonsin och där du spelar en nyckelroll för att lyckas med det.

Vi söker dig som är utåtriktad, kommunikativ och har bra organisationsförmåga. Du är en social person som förstår vikten av samarbete för att nå framgång. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och har koll på kommunikationsvägar och hur man når ut med politiska budskap. Du är van vid högt tempo och ett stort eget ansvar.

Självklart delar du Centerpartiets värderingar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att organisera och genomföra kampanjer tillsammans med övrig personal och kandidater där huvudfokus kommer att vara vår länsgemensamma riksdagskampanj. Arbetet innebär både fysiska kampanjmöten och digitala aktiviteter som du planerar och genomför efter fastställd kampanjplan.

Anställningen är tidsbegränsad på heltid med tillträde 1 april eller enligt överenskommelse till sista 30 september 2022, med ev möjlighet till förlängning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Organisera, samordna och driva utåtriktade kampanjer och valarbetet 2022
  • Vara kommunikativt stöd till våra kandidater i riksdagsvalet
  • Producera kommunikationsmaterial och texter för sociala medier, debattartiklar och pressmeddelanden
  • Tillsammans med valledningen ansvara för valarbetet 2022

Önskvärda kvalifikationer och egenskaper

• Erfarenhet från kampanjarbete och politiskt arbete
  • Erfarenhet av att producera film och annonsering i sociala medier
  • Kan arbeta självständigt och tillsammans med andra
  • Du bör vara strukturerad och kunna hantera flera uppgifter samtidigt

Arbete på kvällar och helger förekommer, samt resor inom länet varpå körkort och tillgång till bil är ett krav.

Placeringsort är Västerås.

Centerpartiet Västmanland är anslutet till Arbetsgivaralliansen och följer gällande kollektivavtal. Individuell lönesättning tillämpas.

För frågor om tjänsten, kontakta:
Elisabet Sannesjö, distriktsordförande 021-470 48 02
Petter Westlund, ombudsman 070-277 65 30

Sök tjänsten genom att mejla personligt brev samt CV till vastmanland@centerpartiet.se. Vi vill ha din ansökan senast 1/3. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!