Magnus Ekblad ny ordförande för Centerpartiet Västerås

Vid Centerpartiets årsstämma i Västerås valdes Magnus Ekblad till ny ordförande.

Magnus Ekblad

– Jag känner mig glad och hedrad över att leda Centerpartiet under kommande år och ser fram emot att arbeta för framtida valsegrar tillsammans med vår mycket kompetenta styrelse. Vi kommer att bidra till en mer närodlad politik för Västerås något som verkligen behövs givet de utmaningar kommunen står inför, säger Magnus Ekblad, kretsordförande Centerpartiet Västerås.

Den nye ordföranden har tidigare varit verksam inom partiet i en rad olika poster, inklusive som ordförande för västeråskretsen. Han är nu ordförande för Fibra, sitter i styrelsen för Mälarenergi samt i Regionfullmäktige, han arbetar till vardags som vd och förvaltare för Westmannastiftelsen. På frågan vad Centerpartiet Västerås kommer fokusera på, svarar Magnus Ekblad:

– Denna mandatperiod är vi med och styr som en del av Samarbete för Västerås. Det samarbetet upplever vi har fungerat bra och vi får igenom mycket av vår centerpolitik. Men det är klart att med kyrkovalet senare i år och riksdagsvalet nästa år så blir det viktigt för oss att profilera oss och det kommer vi göra i våra nyckelfrågor som t.ex. landsbygd, jobb och näringsliv, miljö och energi, samt valfrihet inom omsorgen.

Fotograf: Magnus Nystedt