Västerås

Vi vill

Vi räknar ner 30 dagar fram till valdagen 9 september. Varje dags "vi vill" är hämtad från vårt handlingsprogram.

Nu har vi räknat ner från 30 med en sak varje dag vad vi vill göra om vi får ditt förtroende i valet. Nu är valdagen nästan här och det återstår bara för dig att berätta vad du vill genom att rösta. #1dagkvar

Vi vill ta fram en strategi för att stärka utvecklingen av service och handel i våra olika kommundelar, olika stadsdelscentrum och Västerås city. Det handlar om hur vi kan skapa trygghet, företagsamhet och tillgänglighet för alla. #2dagarkvar

Vi vill se ett samhälle som på alla nivåer bygger på frihet, trygghet, ansvar, öppenhet och tolerans. Vi vet att människor runt om i Västerås har viljan och förmågan att skapa en god utveckling – om de får chansen. #3dagarkvar

Vi vill bygga ett reningssteg i avloppsreningsverket för att förhindra att läkemedelsrester sprids till Mälaren, vår dricksvattentäkt. #4dagarkvar