Alingsås

Karl-Johan Karlsson ny C-ordförande i Alingsås

Karl-Johan Karlsson, ordförande för Centerpartiet i Alingsås

Centerpartiet i Alingsås har fått en ny ordförande.
Karl-Johan Karlsson, till vardags mediestrateg i riksdagen, tar nu över klubban.
- Jag vill göra Centerpartiet i Alingsås synligare, tydligare och vassare, säger han.

Centerpartiet i Alingsås har nyligen hållit årsmöte, där man bland annat valde en ny styrelse.

Karl-Johan Karlsson, som till vardags jobbar som mediestrateg på Centerpartiets riksdagskansli, valdes till ny ordförande. Karl-Johan Karlsson har tidigare jobbat som politisk reporter på Expressen i åtta år, innan han började jobba för Centerpartiet efter förra valet.

- Jag är otroligt glad och hedrad över att få det här förtroendet från medlemmarna i Alingsås, säger han.

Nu tänker han använda sina erfarenheter från medier och politik till att göra Centerpartiet i Alingsås synligare.

- Centerpartiet i Alingsås gör mycket bra, men vi är inte lika bra på att berätta för väljarna vad vi tycker. Min vision är att vi ska synas oftare, sprida vår närodlade politik för ett bättre Alingsås, på alla tillgängliga mediala plattformar, säger Karl-Johan Karlsson.

Det räcker dock inte att synas, menar Karlsson. Centerpartiet i Alingsås måste också bli tydligare.

- Vi kommer fokusera på några frågor som ligger oss extra varmt om hjärtat. Kretsstyrelsen har enats om att våra tre profilfrågor i valrörelsen ska vara landsbygd, jobb/småföretag och bostäder. Nu börjar arbetet med att ta fram politiska förslag på dessa områden som vi ska kommunicera ända fram till valdagen nästa år, säger Karl-Johan Karlsson.

Styrelsen fick också två nya ledamöter, Daniél Nordh och Gustaf Melin. Därtill omvaldes Ingbritt Johansson (kassör), Staffan Albinsson (sekreterare), Thomas Pettersson, Susanna Nerell, Sven-Erik Edvardsson och Torbjörn Gustavsson som ledamöter i styrelsen.