Västra Götaland Västra
  • / Nyheter
  • / Är du vårens nya kampanjgeneral?

Är du vårens nya kampanjgeneral?

Kungsportsplatsen

Det är dags för kampanj. I vår ska vi synas och höras. Nu söker vi en kampanjgeneral för vårens kampanjer i Storgöteborg. Vill du vara med på vår resa resa att bygga upp en kampanjorganisation med pepp och kreativa knep? Då är det här uppdraget för dig!

Storgöteborg behöver mer av grön liberal politik – och nu har du chansen att tillsammans med våra medlemmar lyfta Centerpartiets frågor. Gillar du att kampanja och göra idéer ännu bättre? Gillar du att leda och få laget att växa? Gillar du att utmana dig själv och andra? Då är detta ett uppdrag du kommer att gilla.

Kampanjvåren 2020

2020 är ett mellanvals år och Centerpartiet i VG Västra behöver synas och märkas i vimlet och bruset Tillsammans i våra kommuner och Göteborg kommer vi att driva kampanj. Vill du vara med?

Som kampanjgeneral ansvarar du för att:

• Genomföra tre stycken kampanjer under våren.
  • Välja ut tre kampanjtillfällen – du väljer vilka tillfällen du kan och vill men vi hjälper gärna till med förslag på bra dagar och bra events. T.ex. Åbytravet, matmarknad eller en vanlig vardag vid en pendlarstation.
  • Mobilisera kampanjteamet – se till att vi har goa och glada kampanjarbetare till våra kampanjer
  • Välja budskap och innehåll för kampanjen. Du kommer att ha tillgång till ett färdigt kampanjkit. Men vi tar gärna din input med din kreativa tvist. Teman som kommer vara tillgängliga är matsvinn och miljö.
  • Tänka kreativt och positivt för att sprida en god kampanjanda i organisationen
  • Följa kampanjbudgeten
  • Samarbeta med Göteborgs kampanjgeneral för att mobilisera hela Göteborgsregionen

Uppdraget som kampanjgeneral är ideellt men vi vill såklart att du ska få något tillbaka:

• Engagemang föder engagemang – vi hoppas att du ser uppdraget i sig som roligt, givande och utvecklande.
  • Utöver uppdraget har du möjlighet att gå på våra utbildningar.
  • Du får även en utbildningscheck på 2000 kr som du kan använda under 2020 för att gå en eller flera utbildningar i valfri regi på temat kampanj, ledarskap eller liknande.

Låter detta som något för dig? Mejla elise-marianne.aberg@centerpartiet.se och berätta lite mer om dig själv senast den 24 januari 2020.