Johan Blixt

Ledamot i distriktsstyrelsen

Jag är en människa med många liberala åsikter. Jag anser att alla människor ska beredas samma möjligheter till utveckling. Men också att man ska ha rätt samma hjälp när man har det svårt i livet. Brinner lite extra för människors rätt till integritet, lösningar som baseras på öppen källkod och framförallt standardisering. Ogillar nedlåsningseffekter som uppstår när man väljer vägar som krattas av stora enskilda leverantörer.

Arbetar hos Kustbevakningen i Göteborg är bosatt i Lilla Edet. Född i Grästorp och uppvuxen i Vänersborg. Har en fristad i Köpmannebro i Dalsland där vi har morfars gamla familjehem som en frizon i tillvaron. Arbetat till sjöss och gillar det mesta med sjöanknytning. Sverige har en lång kustremsa och sjöfarten är viktig för landet, men vi har också stora insjöar som är dåligt utnyttjade och har en stor utvecklingspotential.

Är relativt ny i politiken, började nosa lite på partipolitik när jag bodde i Vänersborg. Men valde att mer aktivt engagera mig när jag flyttade till Lilla Edet. Både för att snabbt få en anknytning till orten och lära känna trevliga människor med liknande värderingar.

Kontakta Johan Blixth

Kontakta Johan

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....

Bli medlem i Centerpartiet