Gunilla Druve Jansson

Ledamot i regionfullmäktige

Ordförande för Psykiatriberedningen

Ersättare i hälso- sjukvårdsstyrelsen

Jag har engagerat mig i politiken för jag vill göra skillnad och göra världen lite bättre.

Just nu är det hälso- och sjukvårdsfrågor som står i fokus för mig i mitt engagemang. Jag får många samtal från patienter om att vården fungerar bra, men också vad som skulle fungera bättre. Jag uppskattar alla dessa kontakter med invånarna. Det är viktigt att det fungerar när man söker vård på 1177, vårdcentralen, sjukhuset eller i en vårdapp. Alla vill känna trygghet med vården när man behöver den.

Vi behöver jobba mer med förebyggande verksamhet och tidiga insatser för att man inte ska bli sjuk om möjligt. Det går att påverka måendet även om man är sjuk, man kan leva ett bra liv men ändå vara sjuk. Det har betydelse hur man sköter sin hälsa, med rörelse, mat och socialt liv.

Jag jobbar för att:

• Tidiga insatser mot psykisk ohälsa
  • Smärtvården behöver utvecklas, för att människor med smärta ska kunna leva ett bättre liv
  • Utveckla vidare den nära vården med mobila team som kommer hem till patienten, möjligheter med digitala hjäkpmedel för att enklare nå vården och att den som har behov av fast läkarkontakt på vårdcentralen ska få det
Kontakta Gunilla Druve Jansson

Kontakta Gunilla

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....

Bli medlem i Centerpartiet