Västra Götaland

• Ordförande för Film i Väst
  • Ledamot Norra hälso- sjukvårdsnämnden
  • Ledamot i regionfullmäktige

Kenneth Gustavsson är ledamot i regionfullmäktige från Fyrbodal. Han kommer från Dals Eds kommun och är Centerpartiets representant i den Norra hälso- sjukvårdsnämnden som täcker Fyrbodal. Hälso- sjukvårdsnämnden är beställarnämnd och utför uppdraget med att beställa, planera, organisera och styra hälso- sjukvården i Fyrbodal. Nämnden har också ett politiskt ansvar i att främja folkhälsa och verka för tillgänglig och nära vård på lika villkor.

Kenneth är också ordförande i styrelsen för Film i Väst AB del- eller helfinansierar olika filmprojekt som sätter Västsverige på kartan och skapar kulturell lyskraft till Västra Götaland genom film. Film i Väst har finansierat och stöttat flera olika filmprojekt som spritts över hela världen och marknadsför Västsverige på den internationella filmarenan. Exempel på kända, svenska filmer som Film i Väst finansierat är Fucking Åmål, Tzatsiki, Morsan och Polisen, Snabba Cash, I taket lyser stjärnorna, A Royal Affair, Monica Z, Hundraåringen som klev ut genom rutan och försvann, En man som heter Ove och SVT-serien Vår tid är nu.

Kenneth har även kommunpolitiska uppdrag i Dals-Eds kommun och är ordförande för Socialnämnden samt ledamot i kommunfullmäktige.

Kontakta Kenneth Gustavsson

Kontakta Kenneth

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....