Västra Götaland

• Ersättare i arkivnämnden
  • Ersättare i regionfullmäktige
  • Ersättare i styrelsen för Stiftelsen Eduard Magnus Musikfond

Roland är en erfaren, trygg och stabil person med lång bakgrund i Centerpartiet och en gedigen erfarenhet att ta med sig in i arbetet som förtroendevald. Han var under förra mandatperioden förste ersättare i regionfullmäktige samt ledamot i styrelsen för Göteborgssymfonikerna AB. Roland har också varit styrelseledamot i Botaniska Trädgården AB:s styrelse. Han sitter nu i Göteborgs Stads och Västra Götalandsregionens gemensamma arkivnämnd som Centerpartiets företrädare där och har även ett uppdrag i styrelsen för Eduard Magnus Musikfond.

Roland är dessutom kommunalt förtroendevald med uppdrag i Göteborgs Stad. Roland är ersättare i styrelsen för Göteborgs Stads kommunala försäkringsbolag AB Försäkrings Göta Lejon samt representant från hela Göteborgs Stads sida i styrelsen för organisationen Fiskerikommunerna - en samarbetsorganisation mellan västsvenska kommuner med stora näringar inom fiskeri. Som fd sjökapten har Roland även en yrkesbakgrund som passar sig väl där. Roland har även varit förbundsjurist och sekreterare i organisationen Insjöfiskare.

Roland är även jurist professionellt och har drivit en egen juristfirma.

Observera felstavning i modulen nedan. Roland Norlén är korrekt namn.

Kontakta Roland Norén

Kontakta Roland

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....