AnnaSara Perslow ny verkställande tjänsteman för Centerpartiet i Västra Götaland

Det blir AnnaSara Perslow, Göteborg, som anställs som verkställande tjänsteman för Centerpartiet i Västra Götaland. AnnaSara kommer närmast från Centerpartiets riksorganisation där hon var en av de ansvariga för partiets samtalsdrivna kampanj i valet 2018.

Hon har sin bakgrund från Svenska Mässan i Göteborg, med många olika roller såsom projektledare och marknadsansvarig för mässans industrimässor. AnnaSara är uppvuxen i Steneby, Dalsland, en plats hon ofta återkommer till, då hon och hennes familj för tre år sedan köpte fritidshus där.

Vi är både glada och stolta att vi rekryterat in AnnaSara till oss som styrelsens verkställare tillsammans med de anställda som hon kommer leda, säger Gunilla Druve Jansson som är ordförande för Centerpartiet i Västra Götaland. För oss väntar en intensiv vår, med både operativt arbete och strategiska beslut inför den kommande mandatperioden.

Efter ett otroligt häftigt valår, där Centerpartiet nådde sitt bästa valresultat på 30 år, har jag lärt mig så mycket om den kraft som finns inom partiet och vår medlemskår. Nu ser jag fram emot att ta dessa kunskaper till nästa nivå och med dem lägga grunden för partiets framtid i Västra Götaland. Extra spännande känns det att gå rakt in i valrörelse, då EU-valet äger rum redan i slutet av maj, säger AnnaSara.

AnnaSara tillträder tjänsten den 1a mars.

Kontaktuppgifter till AnnaSara:
annasara.perslow@centerpartiet.se