Annie Lööf i partiledardebatt: "Bästa biljetten in i samhället är jobben"

Annie Lööf i partiledardebatt

Migration, Miljö och EU.
Det var tre ämnen som debatterades hett i kvällens partiledardebatt i TV4 mellan Annie Lööf och Jimmie Åkesson.
- Centerpartiet har presenterat ett antal saker för att klara av integrationsutmaningen medan Jimmie Åkesson sitter på läktaren och recensera svensk politik, sa Annie Lööf i debatten om integration.

Centerpartiet blundar inte för de utmaningar Sverige och Europa står inför. Det var tydligt i kvällens partiledardebatt mellan Annie Lööf och Jimmie Åkesson. Bland annat debatterades integrationen där Annie Lööf tydligt redogjorde för hur viktigt jobb och sysselsättning är för att nyanlända ska ha möjlighet att ta sig in i det svenska samhället.

- Den bästa biljetten in i samhället är jobben. För att få en långsiktigt hållbar integrationspolitik behöver vi förenkla systemen och skära i kostnaderna, sa Annie Lööf.

När miljö- och klimatfrågan debatterades visade Annie Lööf återigen vilket arbete Centerpartiet gjort i kampen för ett bättre klimat.

- När Centerpartiet satt i regering fick vi ökad tillväxt och minskade utsläpp. Samtidigt som jobben och ekonomin växte, sa Annie Lööf.

- Att inte ta klimatförändringarna på allvar är att ignorera den oro många människor känner gällande klimatförändringarna, sa Annie Lööf.

Annie Lööf var också tydlig när Brexit och EU debatterades.

- Vi har haft folkomröstning i Sverige. Vi bestämde oss för att gå med i EU. Nu är det upp till oss ansvarfulla politiker att göra EU mycket bättre. Eu har en framtid om vi vårdar den, sa Annie Lööf.