Centerpartiets stämma 2017

Den 28 september till 1 oktober är
Centerpartiets partistämma.
På partistämman bestämmer man
vad partiet skall tycka i olika frågor.
Centerpartiet ska ta fram 4 program
1. Sverige delas.
Skillnaderna mellan dem
som bor i städer
och på landet ökar.
Mellan dem som har jobb
och dem som är utan jobb.
Mellan infödda svenskar och
invånare som är födda i ett annat land.
Mellan dem som är har utbildning och dem utan utbildning.
Vi vill att alla ska få samma chans.
2. Ta ansvar för miljön
VI måste ta ansvar för miljön
Det ska vara enkelt och billigt att vara miljövänlig.
3. Alla ska känna sig trygga
Trygghet kan vara att ha ett jobb att gå till,
att ha mat på bordet,
att ha tillgång till hjälp från samhället.
Alla har rätt att känna sig trygga
Oavsett ålder eller var man bor.
4. Utlandet
Alla människor är lika mycket värda.
Det tycker vi är viktigt.
Sverige och andra länder måste hjälpas åt.
Tillsammans gör vi världen säkrare.
Annie Lööf säger att man måste vara en bra ledare
för att det här ska gå.