Centerpartiet lokalt
  • / Nyheter
  • / Centerpartiets stämma 2017

Centerpartiets stämma 2017

Den 28 september till 1 oktober är

Centerpartiets partistämma.

På partistämman bestämmer man

vad partiet skall tycka i olika frågor.

  

Centerpartiet ska ta fram 4 program

1. Sverige delas.

Skillnaderna mellan dem

som bor i städer

och på landet ökar.

Mellan dem som har jobb

och dem som är utan jobb.

Mellan infödda svenskar och

invånare som är födda i ett annat land.

Mellan dem som är har utbildning och dem utan utbildning.

Vi vill att alla ska få samma chans.

2. Ta ansvar för miljön

VI måste ta ansvar för miljön

Det ska vara enkelt och billigt att vara miljövänlig.

3. Alla ska känna sig trygga

Trygghet kan vara att ha ett jobb att gå till,

att ha mat på bordet,

att ha tillgång till hjälp från samhället.

Alla har rätt att känna sig trygga

Oavsett ålder eller var man bor.

4. Utlandet

Alla människor är lika mycket värda.

Det tycker vi är viktigt.

Sverige och andra länder måste hjälpas åt.

Tillsammans gör vi världen säkrare.

 

Annie Lööf säger att man måste vara en bra ledare

för att det här ska gå.