Centerpartiet lokalt
  • / Nyheter
  • / Gör det lättare att köpa teknik som är bra för miljön

Gör det lättare att köpa teknik som är bra för miljön

Det är många naturkatastrofer nu.

Det beror på att klimatet ändras.

Vi måste rädda vår planet

och stoppa ändringen av klimatet.

 

Åren 2006-2014 minskade utsläppen i Sverige med nästan 20 procent

samtidigt som vi tillverkade mer.

Det var bra.

 

Nu blir det sämre igen.

2016 ökade utsläppen.

Centerpartiet tycker att det är politikers jobb är

att göra det lätt

att driva företag miljövänligt.

För att minska utsläppen

ska det vara billigt och enkelt

att välja el framför bensin eller diesel.

Centerpartiets föreslår två bra saker.

  1. Vindkraftverk ska få mindre skatt
  2. Bussar som drivs på el ska betala mindre skatt.

Då blir det billigare att skapa el

och billigare att välja att åka med bussar som är bra för miljön.