Annie Lööf – fokuserad och resultatinriktad

Annie Lööf har alltid uppnått sina mål. Toppbetyg i skolan, framgångsrik fotbollsmålvakt och partiledare innan hon fyllt 30. Bakgrunden är en stark tro på sig själv och en fantastisk uppväxt i Maramö där hon tidigt lärde sig att ta ansvar för sig själv och sina syskon. Det skriver Hemmets Journal idag.
Enligt Annie Lööf fick hon den bästa av alla uppväxter i Maramö tillsammans med sina föräldrar, sina far- och morföräldrar samt kusiner och vänner. Hon fick tidigt hjälpa till på farföräldrarnas gård och från sina föräldrar fick hon en stark tro på sig själv och sin förmåga att lyckas med det hon föresätter sig.
– De [mina föräldrar] har gett mig förmågan att tro på mig själv, att våga lyckas men också att våga misslyckas. Det är helt okej att få känna sig bäst i världen ibland. Jag har ärvt mycket av mina föräldrar men de har ingen ”Jante-gen”. De har alltid stöttat mig i lägen då kanske andra har avrått.
Idag, torsdag, är Annie Lööf med i Hemmet Journals partiledarserie inför höstens val. Du kan läsa intervjun här.