Centerpartiet kampanjar för att behålla Bromma flygplats

Bromma flygplats är viktig för hela landet, och inte bara för Stockholmsområdet. Med nästan 100 000 landningar 2013 och miljontals passagerare är Bromma är en livlina för 12 län och regioner. Flygplatsen är helt nödvändig för företag och besöksnäring liksom en förutsättning för utveckling i hela landet.
Därför tog Centerpartiet över hela landet idag strid för att Bromma ska få vara kvar genom att genomföra kampanjer på många av de flygplatser som kommer att drabbas av en eventuell nedläggning.
- Det här är ingen Stockholmsfråga som vänsterregeringen kan lägga beslag på. Vi kommer att ta strid för att Bromma flygplats ska få vara kvar, säger Annie Lööf
- Vi är ett land med långa avstånd och det är en viktig del att kunna transportera sig och ha rörlighet både för företag ute i landet och människor, fortsätter Annie Lööf.
De flygplatser som hotas av nedläggning och minskning av arbetstillfällen är: Ängelholm Halmstad Växjö Kalmar Trollhättan Sundsvall Kristianstad Östersund Ronneby Visby Landvetter Malmö Umeå