Annie Lööf: Det räcker nu!

I ett samhälle där tonen människor emellan blir allt hårdare, där främlingsfientligheten och extremismen ökar och där nätet blivit en arena för elakheter och kränkningar är det dags att säga – stopp, nu räcker det.

Det var budskapet i Annie Lööfs debattartikel i Expressen i helgen. Hon beskriver hur politiken kan göra mycket, men att när det kommer till att förändra attityder och värderingar så är det upp till var och en av oss som vill se ett mer medmänskligt samhälle att kliva fram och stå upp för just detta.

Annie Lööf skriver bland annat i artikeln: ”När samhällsklimatet i Sverige på bara några år blivit mycket tuffare. När extremismen ökar. När hårda attityder mot invandrare syns allt mer i debatten. När antisemitismen växer sig starkare och hatet mot muslimer blir allt mer högljutt. Då är det dags att vi som vill se ett mer medmänskligt samhälle kliver fram och säger: nu räcker det.”

Här kan du läsa artikeln i sin helhet.