• / Press
  • / Pressmeddelande
  • / Annie Lööf pekade på vägval för jobb och miljö i kvällens SVT-debatt

Annie Lööf pekade på vägval för jobb och miljö i kvällens SVT-debatt

Ikväll var det dags för den första partiledardebatten i SVT:s Agenda sedan valet. Det var högt tempo och ett flertal olika frågor hann avhandlas under den nästan två timmar långa debatten. Annie Lööf lyfte tydligt att Centerpartiets fokus ligger på jobben och miljön och pekade på skillnaden mellan Centerpartiet och regeringen.

- Vi höjer inte skatten på jobb och företagande. Det är en viktig skiljelinje mellan oss och regeringen, sa Annie Lööf i debatten.

Annie riktade också en uppmaning till statsminister Stefan Löfven under jobbdebatten.

- Lägg inte tunga skattehöjningar på jobb och företagande. Det slår mot landsbygden och mot unga, sa Annie Lööf.

När debatten kom in på miljö- och klimatfrågorna riktade sig Annie Lööf till Miljöpartiet och Åsa Romson.

- Centerpartiet vill se mer grön skatteväxling. Med andra ord - höjd skatt på utsläpp och sänkt skatt på jobb och företagande, sa Annie Lööf.

Samtidigt pekade hon på att Miljöpartiet nu, i regeringsställning, har bytt fokus på sin politik jämfört med tidigare.

- Miljöparitet har målat om sin politik. Från grön skatteväxling till röd skattehöjning, sa Annie Lööf.
Bland de andra ämnen som lyftes under debatten fanns kärnkraften, integrationen och skolan.