C summerar en intensiv och intressant Almedalsvecka

Det återstår fortfarande några dagar av årets Almedalsvecka och, men Centerpartiets fullspäckade schema vid St Hansplan har idag nått sin sista programpunkt. I förmiddags diskuterade vår rättspolitiske talesperson Johan Hedin den svenska polisens utmaningar med polisen och tv-profilen Martin Melin.

Centerpartiet var i år först ut med sin dag och i söndags konstaterade Annie Lööf bland annat att det behövs ett nytt borgerligt projekt för jobben, miljön och valfriheten under sitt partiledartal. Hon presenterade även ett nytt förslag till en grön skatteväxling på riktigt samt ett förslag om att äldre, över 75 år, varje månad ska få rätt till ett antal timmars hjälp utan biståndsprövning.

Dagen därpå arrangerade vi ett ekonomiskt seminarium, där vår chefekonom Martin Ådahl presenterade förslaget till en grön skatteväxling mer ingående. Han presenterade även ett förslag till hur vi vill reformera EU:s prissättning på utsläpp.

Därefter har våra besökare bland annat kunna lyssna på Kristina Yngwe och Mattias Klum som pratade om miljöutmaningarna i Östersjön, Johanna Jönsson och Patrik Andersson som pratade om integration, och Anders W Jonsson som pratade med Christina Wahlström om samhällets vinster med valfrihet och mångfald i välfärden.

I och med detta sätter vi punkt för vår stjärnparad på St Hansplan och tackar alla som har deltagit i våra seminarium och alla som har följt oss under veckan, både på plats och från distans. Vi hoppas att ni har varit nöjda med vår närvaro och att vi ses igen nästa år.

Här kan du läsa Annies tal i sin helhet