Johanna Jönsson på plats i Turkiet

Med anledning av den akuta situationen i Europa är Johanna Jönsson, Centerpartiets talesperson i integrations- och migrationsfrågor,  på plats i Turkiet för att bland annat besöka flyktingläger på plats.
- I det läge vi nu befinner oss känns det extra viktigt att faktiskt finnas på plats och få förstahandsinformation, säger Johanna Jönsson.

Fram till torsdag den 10 september kommer Johanna Jönsson att vara på plats i Turkiet. I resan ingår förutom att besöka flyktingläger också möten med den turkiska regeringen, Sveriges ambassadör och hjälporganisationer som finns på plats. Med på resan, som arrangeras av socialförsäkringsutskottet, är också Solveig Zander, Centerpartiets talesperson i socialförsäkringsfrågor.

- Det vi upplever nu är en humanitär katastrof på många sätt och jag tror inte någon kan vara oberörd av de bilder och berättelser som når oss via media, säger Johanna Jönsson, som också planerar att rapportera kontinuerligt från resan.

- Jag planerar att uppdatera dagligen på bland annat min blogg som kommer att finnas på centerpartiet.se. Jag hoppas också kunna chatta från Istanbul, via Facebook, där jag kan svara på frågor och berätta mer om det vi får se och höra under vistelsen i Turkiet.

Johanna Jönssons blogg, kommer att finnas på centerpartiet.se under veckan och möjlighet till chatt kommer att finnas. Följ också Johanna på instagram, @johannamatilda.