Annie Lööf tillbaka på jobbet

Efter ett halvårs föräldraledighet är Annie Lööf idag tillbaka på jobbet igen.
- Jag ser framemot att kliva in och ta ansvar för att skapa ett bättre Sverige.

Det var i september som Annie Lööfs dotter Ester föddes och hon inledde föräldraledigheten. Sedan dess har Annie Lööf dock gjort enstaka inspel, bland annat genom att hålla ett jultal och delta på Centerpartiets kommundagar i Karlstad.

- Jag bestämde mig tidigt, och det var inget svårt val, att det halvåret jag varit hemma har varit en tid för mig och Ester. Samtidigt har jag naturligtvis inte släppt det politiska arbetet helt utan noga följt händelseutvecklingen.

Under Annie Lööfs tid som föräldraledig har Centerpartiets gruppledare och förste vice partiordförande Anders W Jonsson vikarierat som partiledare, bland annat under partistämman i september förra året. Anders W Jonsson återgår nu till sina ordinarie uppgifter, inklusive rollen som Centerpartiets socialpolitiska talesperson.

- Jag har haft en eminent vikarie som jag hela tiden känt fullt förtroende för, och som hanterat rollen som vikarierande partiledare med glans.  Ta bara det fantastiska tal Anders höll på partistämman i Falun i höstas exempelvis. Klokt och engagerande, precis så som han är som person.