Tung expertpanel på Centerpartiets ekonomiska seminarium

Centerpartiets årliga ekonomiska seminarium går av stapeln i morgon, i själva Almedalsparken.
Några av Sveriges främsta ekonomer och experter diskuterar frågan som har varit hett omdiskuterad sedan Annie Lööf i våras riktade en uppmaning till arbetsmarknadens parter om att teckna avtal om ingångsjobb – är särskilda ingångslöner nödvändiga?

I panelen ingår Anna Breman, fil. dr i nationalekonomi, i dag chefsekonom på Swedbank och tidigare bland annat verksam på Finansdepartementet och Världsbanken. Utöver dr Breman innehåller panelen Nils Bohlin, sektorschef för WSP och doktor i nationalekonomi, och två av Sveriges kanske mest profilerade forskare inom arbetsmarknadsfrågor, professor Lars Calmfors vid Stockholms universitet och professor John Hassler, ordförande för regeringens Finanspolitiska råd.

- Jag är glad över att vi en så tung och meriterad expertpanel som tillsammans med oss kan djupa i den fråga som är så avgörande för Sveriges framtid, den växande tudelningen mellan de som är i jobb och de som stängs ute i dag, säger Annie Lööf i en kommentar.

Utöver panellisterna deltar Annie Lööf själv tillsammans med Centerpartiets chefsekonom Martin Ådahl, tidigare VD för tankesmedjan Fores och verksam vid Sveriges Riksbank, som modererar samtalet.

Centerpartiets ekonomiska seminarium är öppet för allmänheten och kräver ingen föranmälan för att lyssna till.

Tid: 10:00 – 11:30 Plats: Tältet i Almedalsparken