Annie Lööf i partiledartalet: "Alla jobb behövs"

Motverka utanförskap genom att inrätta fler enkla jobb.   Ikväll höll Annie Lööf sitt partiledartal i Almedalen.
- Fler enkla jobb är Centerpartiets högsta prioritet när vi förhandlar Alliansens valmanifest, sa Annie Lööf i talet.

Under talet pratade Annie Lööf om det Sverige som håller på att glida isär. Som klyvs av otrygghet och arbetslöshet och där utanförskapet ökar.

- Det är oroande att den sociala och regionala klyvningen ökar, trots högkonjunktur. Regeringen misslyckas med jobbpolitiken och förmår inte att skapa förutsättningar för att enkla jobb som går att ta även om man har brister i utbildning eller svenskkunskaper ska växa fram. Vi tycker tvärtom att alla jobb behövs, sa Annie Lööf i talet.

Tidigare idag presenterade Annie Lööf ingångsavdrag, vilket skulle kunna leda till över 45 000 nya enkla jobb för unga och nyanlända. Något som Annie Lööf berättade mer om i talet.

- Sverige har idag lägst andel enkla jobb i hela EU. Att fler enkla jobb ska växa fram kommer vara Centerpartiets högsta prioritet när vi förhandlar Alliansens valmanifest inför nästa val.

Läs hela talet här