Tunga namn hos Centerpartiet i Almedalen

Tunga gäster och intressanta samtal i Almedalen. På tisdagen äger Centerpartiets ekonomiska seminarium rum, som ställer sig frågan hur kan vi förnya den svenska modellen och minska klyvningen? På St Hansplan är det resten av veckan fullspäckat program med gäster så som Filippa Reinfeldt, Linnea Claesson, Klas Eklund och Po Tidholm.

På Centerpartiets dag, tisdag den fjärde juli, arrangerar vi ett ekonomiskt seminarium. I fokus står frågeställningen: hur kan vi förnya den svenska modellen och minska klyvningen? Seminariet gästas av Centerpartiets partiledare, Annie Lööf, Anna Breman, chefsekonom Swedbank, Pontus Braunerhelm, professor i nationalekonomi vid KTH och vår chefsekonom Martin Ådahl.

Utöver det ekonomiska seminariet återupprepar vi succén med ett fullspäckat program vid St. Hansplan. Besökarna kan se fram emot en mix av tunga och intressanta gäster som alla är på plats för att delta i samtal med Centerpartiets företrädare.

Lyssna på när Filippa Reinfeldt, chef för affärsutveckling hos vårdföretaget Aleris, diskuterar valfrihet i välfärden, hör Linnea Claesson, handbollsstjärna och jämställdhetskämpe, resonera kring våld, hot och jämställd idrott, upplev en paneldiskussion med Klas Eklund, en av Sveriges främsta nationalekonomer, eller höra författaren och debattören Po Tidholm diskutera landsbygdsfrågor.

- Jag är stolt över Centerpartiets stora engagemang för Almedalsveckan. De många seminarium vi ordnar med spännande gäster bidrar till att stärka den demokratiska mötesplats som är Almedalsveckan, säger Annie Lööf.

I sedvanligt ordning arrangerar vi också Midnight karaoke. Sent på onsdagkvällen kan den som vill sjunga några gamla dängor bege sig till St Hansplan.