Centerpartiet vinner Guldhanden för bästa webbplats

För snart ett år sedan lanserades nuvarande centerpartiet.se. Under tisdagskvällen fick Centerpartiet motta priset Guldhanden för bästa webbplats.
–Det är glädjande och ett kvitto på att vårt arbete med en tillgänglig webb med stort fokus på innehåll gett resultat, säger Emma Fahlstedt, content manager.

Centerpartiet.se är en integrerad webbplats där såväl extern som intern webb finns på samma ställe och där besökaren når olika lager utifrån inloggning. Dessutom finns över 300 lokala sajter på centerpartiet.se som administreras av lokala webbredaktörer. Hela webbplatsen är byggd utifrån mobile-first.

–Vi jobbar aktivt med vårt innehåll på sajten och att det ska nå ut till våra målgrupper som i allt högre utsträckning besöker oss via mobilen. Vår webb är vår viktigaste kanal och en del i den satsning på content och eget innehåll vi genomfört de senaste två åren, säger Emma Fahlstedt.

Centerpartiet.se är byggd i SiteVision tillsammans med webbyrån Soleil i Karlstad. Guldhanden delas ut av SiteVision och priset är uppdelat i tre kategorier (Bästa kommersiella webbplats, bästa offentliga webbplats samt bästa intranät) där Centerpartiet vann priset för bästa kommersiella webbplats.