Federley vill se fler Centerpartister i Bryssel efter EU-valet 2019

Nu är det ett år kvar till nästa val till Europaparlamentet. Fredrick Federley är idag Centerpartiets enda EU-parlamentariker. Efter EU-valet 2019 hoppas han att fler Centerpartister får plats i Bryssel och Europaparlamentet.
– Är vi fler kan vårt arbete bli ännu bättre, säger Federley.

Val till Europaparlamentet äger rum den 26 maj 2019. Antalet svenska Europaparlamentariker kommer att öka från 20 till 21 folkvalda.

– Jag tror att Centerpartiet kommer gå starkt framåt för att vi har levererat viktig politik på framför allt miljö- och klimatområdet. Nu när Sverige får ett extra mandat så innebär det att Centerpartiet har stora chanser att utöka vår representation i EU-parlamentet ordentligt, säger Fredrick Federley.

Att Centerpartiet lyckas öka i EU-parlamentet tror Federley är avgörande för att miljö- och klimatfrågan, ett innovativt företagsklimat och en god djurvälfärd hamnar högt upp på agendan i EU.

– Självklart vill jag ha fler kollegor med mig i arbetet. Är vi fler kan vi göra mer. Jag tror att EU behöver duktiga politiker som ser värdet av en balanserad politik som fungerar på riktigt. Vi Centerpartister har en unik position, säger Federley.

Vill du eller någon annan kandidera för Centerpartiet I valet till Europaparlamentet?

Läs mer här!