Boksläpp: Centerpartiets jubileumsbok "På väg framåt under 110 år”

Nu är den här: Centerpartiets jubileumsbok ”På väg framåt under 110 år”.

Torsdag 3 december firar vi boksläppet med ett välfyllt digitalt seminarium under ledning av Johanna Lundgren Gestlöf. Medverkar gör bland andra Annie Lööf, partiledare, Michael Arthursson, partisekreterare och bokens redaktör Andreas Håkansson samt flera av författarna till de olika kapitlen i boken.

Vad: Boksläpp för Centerpartiets jubileumsbok ”På väg framåt under 110 år”

När: Torsdag 3 december 09.00-10.00

Var: Livesändningen kan ses både via centerpartiet.se och på vår Facebooksida

Medverkande: Annie Lööf, Michael Arthursson, Maria Haldesten, Olof Jonmyren, Andreas Håkansson

Centerpartiet firar 110 år 2020. Med jubileet släpps boken ”På väg framåt under 110 år” som handlar om ett parti som haft – och har – stor betydelse för svensk politik och samhällsutveckling.

Boken skildrar de idéer som vuxit fram och utvecklats i partiet och de insatser och reformer som gjorts i regeringar och riksdag från partiets början till idag. Det är berättelsen om partiet som haft fler kvinnor som partiledare än något annat svenskt riksdagsparti, som tog sig an miljöfrågorna redan på 1960-talet och som varje dag sett till småföretagarnas bästa.

Torsdag 3 december släpps boken under digitalt seminarium som sänds live via centerpartiet.se. Välkommen att ta del av ett event i framåtanda.

Se eventet här

Adam Tingman