Centerpartiet söker en teknisk support för webbpublicering

Har du ett stort intresse för tekniska lösningar inom webbpubliceringssystem och är mån om att ”se till att det funkar”? Tycker du det är roligt och utvecklande att hålla i utbildningar och vara support i sådana system? Då är det här chansen för dig!

Centerpartiet söker en person som är ansvarig för den tekniska supporten i webbplattformen Sitevision. Sitevision är det webbpubliceringssystem vi använder för externwebb (både för nationell och lokala hemsidor) och som plattform för vårt intranät.

Arbetsuppgifter

Du ska arbeta med teknisk webbsupport mot organisationen och kompetensutveckling för lokalt webbansvariga i Centerpartiets kommunkretsar och distrikt. Du kommer att vara vår kontakt mot leverantör, ansvara för tekniska uppdateringar och utveckla arbetet med lokala webbplatser.

Vi går snart in i en valrörelse och i tjänsten ingår också att stärka upp vår IT-helpdesk med vardagligt servicearbete gentemot kollegor och medlemmar. Exempel på arbetsuppgifter är hantering av löpande ärenden som kommer in i ärendehanteringssystemet, skapa användarkonton i de system som riksorganisationen använder och vara stöd till användare i de IT-system som Centerpartiet nyttjar.

Vår IT-funktion består av en helpdesk-medarbetare som är på plats idag samt en IT-strateg som vi har påbörjat rekryteringen av och utöver det så finns medarbetare som jobbar med service kopplat till medlemsregister som också bistår vid behov. Vi har även support från vår IT-leverantör.

Organisatoriskt är IT-funktionen placerad på partikansliet på Stora Nygatan i Gamla stan i Stockholm och på partikansliet jobbar i dagsläget 14 medarbetare och på hela Riksorganisationen jobbar ca 80 medarbetare.

Vi söker dig som

  • Har god kunskap om webbpubliceringssystem. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av Sitevision.
  • Är kunnig inom IT-området och har lätt för att lära till exempel nya system och funktioner.
  • Har erfarenhet av och tycker det är roligt att hålla utbildningar i olika tekniska system.
  • Har erfarenhet av helpdeskarbete där användaren sätts i centrum.
  • Är pedagogisk och har en förmåga att lösa problem med användaren i fokus.
  • Är införstådd med de krav som GDPR ställer på verksamheten.
  • Meriterande är erfarenhet av ideell sektor och medlemsorganisationer.

Som person tror vi att du har stor social kompetens, då mycket av arbetet sker i kontakt med kollegor, förtroendevalda och medlemmar. Att vara lösningsorienterad och initiativrik i kombination med ett stort teknikintresse är också ett vinnande koncept för rollen.

Att du delar Centerpartiets värderingar är en självklarhet. Eftersom vi tycker att jämställdhet och mångfald är viktigt för att utveckla vår verksamhet ser vi gärna att kvinnor och män med olika bakgrund söker våra tjänster.

Tjänst

Tjänsten är en projektanställning till årsskiftet 2022/2023 med möjlighet till förlängning.

Lön

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Tillträde

Tillträde början av hösten 2021 eller enligt överenskommelse.

Ansökan

Skriftlig ansökan med CV skickas till ansokan@centerpartiet.se. Skriv ”Helpdesk” i ämnesraden.

Sista ansökningsdag är den 15 augusti.

Frågor

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kanslichef Emma Petersson, emma.petersson@centerpartiet.se.

Välkommen med din ansökan!

Bli medlem i Centerpartiet

Om alla som röstar på Centerpartiet rekryterar en person till, får vi dubbelt så mycket att säga till om i svensk politik. Om vi hjälps åt behövs det inte mycket för att öka vårt inflytande med 100 procent.