Johanna Jönsson

Personbild

Riksdagsledamot Stockholms kommun, talesperson för migrationsfrågor

Mina olika erfarenheter har gett mig stor respekt för att varje människa är unik, med sina egna preferenser, tankar, känslor och värderingar. Att tvinga in alla människor i samma mall kan aldrig någonsin vara rätt.

Jag vill motverka alla försök till förmynderi och påtvingad kollektivism. Statens roll är att hjälpa oss undvika krockar när vi på våra miljarder olika sätt kämpar på för att bli så lyckliga som möjligt.

Jag har tidigare bland annat jobbat som servitris, fastighetsförmedlare, flygvärdinna, projektledare, kommunikatör och med politisk påverkan för ett av Sveriges största industriföretag. Jag har pluggat juridik, kriminologi och internationella relationer. Ursprungligen är jag från Dalarna och har bott många år i Förenade Arabemiraten och Spanien.

Jag vill:

• Jobba för mer tolerans och öppenhet
  • Försvara den enskilda människans frihet
  • Hålla mig utanför politikerbubblan
Kontakta Johanna Jönsson

Kontakta Johanna

Uppgifter om personer som kontaktar Centerpartiet
Om du kontaktar Centerpartiet via e-post lagras din e-postadress och de uppgifter du skriver i meddelandet i vårt e-post- och ärendehanteringssystem. Vi behåller uppgifterna i våra system så länge som de behövs för att kunna hantera ditt ärende och eventuell uppföljning av det.
Läs mer https://www.centerpartiet.se/gdpr

Tack för ditt meddelande!

Något gick fel....