
Centerpartiet i Ängelholms politik lättläst
FÖRETAG SKA KUNNA VÄXA
- Vi vill att fler företag ska lyckas.
- När företag växer blir det fler jobb.
- Det ska vara enkelt att starta företag.
- Kommunen ska hjälpa företagare snabbare och bättre.
- Små företag är viktiga för kommunen.
BÄTTRE KOLLEKTIVTRAFIK
- Du ska kunna resa enkelt.
- Bussar och hållplatser ska fungera för alla.
- Äldre och personer med funktionsnedsättning måste kunna resa tryggt.
- Det behövs fler bussar där många bor och arbetar.
- Bra kollektivtrafik är bra för miljön.
MER STÖD I FÖRSKOLAN
- Barn ska få hjälp tidigt.
- Därför vill vi satsa mer på förskolan.
- Det behövs fler vuxna i barngrupperna.
- Barn som behöver extra stöd ska få hjälp snabbt.
- Tidigt stöd hjälper barn senare i livet.
TRYGGARE HEMTJÄNST
- Äldre ska känna sig trygga hemma.
- Därför vill vi förbättra hemtjänsten.
- Äldre ska träffa färre olika personer.
- Det skapar trygghet.
- Personalen ska ha tid att hjälpa på ett bra sätt.